Dažnai užduodami klausimai

Ar reikia turėti dokumentą ir koks dokumentas yra priimtinas keičiant valiutą?

EXCHANGELT skyriuose keičiant daugiau nei už 2000 EUR (arba kita valiuta pagal ekvivalentą) bus privaloma pateikti asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą, siekiant tinkamai įgyvendinti Tarptautinių sankcijų reikalavimus. Priimtini tapatybės nustatymo dokumentai yra šie : pasas (išskyrus vidinius šalies pasus/korteles); diplomatinis pasas; asmens tapatybės kortelė; leidimas nuolat gyventi Lietuvos Respublikoje; Leidimas laikinai gyventi Lietuvos Respublikoje/Skaitmeninis leidimas laikinai gyventi Lietuvos Respublikoje; vairuotojo pažymėjimas išduotas Lietuvos Respublikoje. Jeigu užsienio valiutos keitimo operacijos suma ekvivalentu lygi arba viršija 3 000 EUR privaloma pateikti asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą ir užpildyti bei pasirašyti Valiutos keitimo operaciją atliekančio asmens anketą.

Nuo kokios sumos derinate kursus?

Kursą deriname nuo bet kokios sumos. Dėl palankesnio valiutos keitimo kurso galite teirautis kasoje arba kontaktuose nurodytais telefonais.

Kur galima atidaryti EXCHANGELT sąskaitą?

Fizinis asmuo gali atidaryti sąskaitą atvykęs į Vilniaus Akropolio skyrių nuo 9 iki 17 val.

Kokie dokumentai reikalingi, norint atidaryti elektroninių pinigų sąskaitą?

Norint atidaryti elektroninių pinigų sąskaitą, fizinio asmens tapatybės nustatymui klientas turi pateikti vieną iš šių Bendrovei priimtinų galiojančių dokumentų: Lietuvos Respublikos išduotas pasas (diplomatinis pasas); Lietuvos Respublikos išduota asmens tapatybės kortelė; leidimas nuolat gyventi Lietuvos Respublikoje; Leidimas laikinai gyventi Lietuvos Respublikoje/Skaitmeninis leidimas laikinai gyventi Lietuvos Respublikoje; Klientas taip pat privalo užpildyti kliento fizinio asmens anketą ir esant poreikiui pateikti papildomą informaciją arba dokumentus su tikslu tinkamai pažinti klientą . Rusijos Federacijos, Baltarusijos, Irako, Irano, Nigerijos, Pakistano, Afganistano, Azerbaidžano, Tadžikistano, Turkmėnistano, Turkijos, Izraelio šalių piliečiams, turintiems leidimą nuolat/laikinai gyventi Lietuvos Respublikoje, sąskaitos neatidaromos.

Kodėl įstaigai reikia papildomos informacijos apie klientą ir kokiais būdais galima jai pateikti prašomus dokumentus ir informaciją?

Įstaiga, vykdydama teisės aktuose ir vidiniuose dokumentuose numatytas pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos procedūros reikalavimus, turi teisę reikalauti iš Kliento pateikti Įstaigai reikalingus papildomus duomenis ir (ar) dokumentus, pranešdama apie tai telefonu, el.paštu, interneto banko (IB) pranešimu arba skyriuje, išsamiai paaiškinant prašomų dokumentų ir informacijos specifiką bei nustatant protingą terminą, kuris būtų pakankamas prašomiems dokumentams pateikti. Klientas prašomą informaciją pateikti arba pasitikslinti dėl prašįomos infomacijos gali IB pranešimu, el.paštu [email protected] arba skyriuje. Pateikti dokumentus yra galimybė el.paštu arba skyriuje. Primename, kad EXCHANGELT niekada neprašo atskleisti kliento internetinės bankininkystės prisijungimo duomenų, taip pat niekada nesiunčia pranešimų (SMS žinučių, el. laiškų) su nuorodomis į interneto banko sistemą.

Kaip prisijungti prie internetinės sistemos paskyros?

Užtikrinant aukščiausią Kliento elektroninių pinigų sąskaitos bei duomenų saugumą, nustatome atitinkamą prisijungimo prie internetinės sistemos paskyros eiliškumą. Pirmą kartą jungiantis prie internetinės sistemos paskyros reikia paspausti "Jungiuosi pirmą kartą", suvesti ID numerį, kuris yra pateiktas elektroninių paslaugų teikimo sutartyje, sulaukti SMS į registracijos metu pateiktą telefono numerį, įrašyti atsiųstą kodą, po ko sistema pasiūlys įrašyti jūsų asmeninį sudėtingą slaptažodį. Sekančius kartus jungtis prie internetinės sistemos paskyros reikės su ID numeriu ir jūsų asmeniniu slaptažodžiu. Jeigu nepavyksta prisijungti ar pamiršote slaptažodį - prašome susisiekti el.paštu [email protected].

Kaip sukurti ir naudoti tinkamą slaptažodį internetinės sistemos paskyrai?

Internetinės sistemos paskyros slaptažodis turi būti sunkiai atspėjamas, sudarytas iš ne mažiau kaip 8 simboliai, iš kurių bent vienas skaičius; bent viena didelė raidė; bent vienas specialus simbolis iš sąrašo: !@#$%^&* Įsiminkite slaptažodžius, niekam jų neatskleiskite, neužsirašykite jų, reguliariai keiskite. Dažnai sukčiai slaptažodžius bando sužinoti iš gyventojų paskambinę telefonu ir apsimesdami finansinės įstaigos, policijos, VMI, SODROS, Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos, Specialiųjų tyrimų tarnybos ar kitų valstybės įstaigų darbuotojais. Jokiu būdu telefonu neatskleiskite konfidencialių duomenų. Apie tokį bandymą iškart praneškite EXCHANGELT ir policijai.

Kur kreiptis, jeigu užblokavau EXCHANGELT paskyrą arba pamiršau slaptažodį?

Dėl EXCHANGELT paskyros atblokavimo arba pirminio slaptažodžio atstatymo maloniai prašome kreiptis el.paštu [email protected], siunčiant laišką iš to el.pašto adreso, kuris buvo naudojamas registracijos metu.

Kaip pakeisti EXCHANGELT paskyros lėšų pervedimo limitus?

Norint pakeisti EXCHANGELT sąskaitos lėšų pervedimo limitus, būtina atsiųsti laisvos formos prašymą el.paštu [email protected] arba pranešimu, prisijungus prie EXCHANGELT paskyros. Esant poreikiui, EXCHANGELT gali paprašyti pateikti limitų didinimui pagrindžiančius dokumentus.

Kur galima siųsti pinigus iš EXCHANGELT sąskaitos?

Iš EXCHANGELT sąskaitos galima siųsti SEPA pervedimus eurais į banko (kuris palaiko SEPA mokėjimus) sąskaitą IBAN formatu Bendroje mokėjimų eurais erdvėje.

Į kokias šalis galima atlikti SEPA pervedimą?

SEPA pervedimą eurais galima atlikti į IBAN sąskaitas, esančias bankuose, registruotuose Europos Sąjungos valstybėse narėse, Jungtinėje Karalystėje, Šveicarijoje, Vatikane, San Marine, Andoroje ir Vatikane, taip pat Europos ekonominėje erdvėje: Norvegijoje, Islandijoje ir Lichtenšteine. Visą šalių ir teritorijų sąrašą rasite https://www.europeanpaymentscouncil.eu/document-library/other/epc-list-sepa-scheme-countries.

Koks yra SEPA mokėjimo pervedimo į kitą banką laikas?

Kredito pervedimai SEPA vykdomi tik darbo dienomis. EXCHANGELT įsipareigoja užtikrinti, kad SEPA pervedimas būtų įvykdytas tą pačią darbo dieną, jei mokėjimo nurodymas buvo gautas darbo dieną iki 12 val. Jei toks mokėjimo nurodymas gautas darbo dieną po 12 val., savaitgalį arba tarptautinių švenčių dienomis, pinigai pagal mokėjimo nurodymą į gavėjo sąskaitą bus pervesti kitą darbo dieną.

Kas gali pervesti pinigus į EXCHANGELT sąskaitą?

Į EXCHANGELT sąskaitą galime įskaityti eurus pagal SEPA mokėjimų pervedimus iš bankų Bendroje mokėjimų eurais erdvėje.

Kaip galiu atšaukti SEPA mokėjimo pervedimą?

Įvestą ir pasirašytą SEPA mokėjimo pervedimą galite savarankiškai atšaukti, jeigu pavedimas įvestas darbo dienomis nuo 18:00 iki 06:00 val. arba savaitgaliais/švenčių dienomis, pažymėję operaciją ir paspaudę "Atšaukti operaciją". Jeigu mokėjimas atliktas darbo dienomis nuo 06:00 iki 18:00 val., dėl galimybės jį atšaukti reikia rašyti prašymą el.paštu [email protected] arba pranešimą per EXCHANGELT paskyrą. Jeigu mokėjimo pavedimas operacijų sąraše rodomas prie Įvykdytų, pirmiausia rekomenduojama susisiekti su gavėju, dėl SEPA pervedimo grąžinimo.

Kaip saugiai naudotis EXCHANGELT mokėjimo paslaugomis elektroninėje erdvėje?

Junkitės prie savo internetinės sistemos paskyros tik per oficialių EXCHANGELT puslapį www.exchange.lt arba surinkę adresą: https://ib.exchange.lt/ib/site/login. Norint prisijungti prie internetinės sistemos paskyros, reikia nurodyti vartotojo kodą, savo sukurtą slaptažodį, po ko sistema pasiūlys pasirinkti vieną iš saugumo priemonių – Mobilų parašą ar SMS parašą. Primename, kad EXCHANGELT niekada neprašo atskleisti kliento internetinės bankininkystės prisijungimo duomenų, taip pat niekada nesiunčia pranešimų (SMS žinučių, el. laiškų) su nuorodomis į interneto banko sistemą. Jeigu Jūsų prašo pateikti bet kurios priemonės slaptažodžius, perspėjame, niekada jų niekam neatskleisti, net ir EXCHANGELTar kitų organizacijų darbuotojais prisistačiusiems asmenims, teisėsaugos pareigūnams. Būkite pastabūs pasikeitimams, nes būna atveju, kai sukčiai sukuria panašias sistemas, kad išviliotų iš gyventojų jų prisijungimo duomenis. Atkreipkite dėmesį, jeigu sistemoje 5 kartus iš eilės jūsų prašoma įvesti slaptažodį su įvardyta priežastimi „neteisingai įvedėte slaptažodį“. Įprastu atveju 3 kartus nurodžius neteisingai slaptažodį, sistema užblokuoja prisijungimą. Kilus įtarimui ar pastebėję tokį atvejį, nedelsdami baikite darbą internetinėje sistemoje bei praneškite apie įtarimus EXCHANGELT ir paprašykite blokuoti prieigą prie internetinės sistemos paskyros. Nepamirškite atsijungti nuo elektroninės bankininkystės, jeigu ja nesinaudojate. Jei į telefoną gavote SMS arba mobiliojo parašo pranešimą įvesti slaptažodį, bet tuo metu nesijungiate nei prie internetinės sistemos paskyros, nei patvirtinate mokėjimo joje, ignoruokite pranešimus. Būkite atsargūs, naudodamiesi mokėjimo paslaugomis viešuose Wi-Fi tinkluose. Tokiuose tinkluose gali būti saugumo spragų, todėl geriausia vengti jų naudojimo mokėjimams ir kitai jautriai informacijai perduoti. Jeigu nerandate kitos alternatyvos, būkite atidūs ir neišsaugokite prisijungimo duomenų naršyklėje.

Kokių duomenų negalima atskleisti?

Siekiant užtikrinti klientų finansinį saugumą ir apsisaugoti nuo potencialių sukčiavimo ar neteisėtos veiklos atvejų, būtina saugoti asmens ir prisijungimo duomenys - asmens tapatybės dokumento duomenis, prisijungimo prie internetinės sistemos paskyros kodus bei slaptažodžius. Pagrindinės duomenų saugojimo būtinybės yra: 1) asmens tapatybės patvirtinimui ir autentifikacijai - tai užtikrina, kad tik teisėtas paskyros savininkas gali prieiti prie mokėjimo priemonių ir atlikti operacijas; 2) skaidrumui ir saugumui - duomenų nutekėjimo ar piktybinio veikimo galimos rizikos sumažinimui; 3) sukčiavimo prevencijai - leidžia greitai pastebėti potencialaus sukčiavimo bandymus ir imtis tinkamų apsaugos priemonių; 4) mokėjimų patvirtinimui ir kontrolei - padeda išvengti neteisėtų mokėjimų ar kitų nepageidaujamų operacijų; 5) asmeninės informacijos apsaugai - padeda apsaugoti vartotojų asmeninę informaciją nuo neleistinos prieigos prie banko sąskaitos informacijos.

Kokios galimos sukčiavimo schemos ir kokią prevenciją taikyti?

Pateikiame keletą dažniausių sukčiavimo būdų ir patarimų, kaip apsaugoti savo pinigus nuo potencialių sukčių: 1) Phishing (žvejyba) - sukčiai siunčia apgaulingus el. laiškus arba pranešimus, bandydami gauti jūsų asmeninius duomenis, pvz., slaptažodžius, prisijungimo vardus ar finansinių sąskaitų numerius. Nespauskite jokių nežinomų jums nuorodų ir nepateikite jokios asmeninės informacijos, jei gavote įtartinus elektroninius laiškus ar pranešimus (pvz. apie didelius laimėjimus, nepaprastai gerus pasiūlymus ar akcijas ir pan.). 2) Sukčiavimas telefonu - sukčiai gali skambinti ir apgaulingai pristatyti save kaip EXCHANGELT atstovus, vyriausybės pareigūnus ar kitas patikimas figūras. Jie gali prašyti jūsų asmeninės informacijos arba atlikti mokėjimą. Niekada nepateikite asmeninės informacijos skambinantiems nežinomiems asmenims. Primename, kad EXCHANGELT niekada neprašo atskleisti kliento asmens tapatybės duomenų bei internetinės bankininkystės prisijungimo duomenų. 3) Investicinis sukčiavimas - sukčiai dažnai žada didelį pelną arba garantuoja minimalią riziką, norėdami pritraukti potencialius investuotojus į netikras ar neteisėtas investicijas. Niekada neskubėkite registruotis investavimo platformose ar programėlėse, būtina surinkti daugiau informacijos apie bendrovę, kuri siūlo investavimo paslaugas, įsitikinti ar tai yra teisėta ir įvertinti galimas rizikas. 4) Romantinis sukčiavimas - sukčiai, sukurdami netikrus profilius pažinčių svetainėse bando išvilioti pinigus, sugalvodami netikras istorijas ir prašant pagalbos pinigais. Niekada nesiųskite pinigų asmeniui, kurio nesate sutikę asmeniškai. Jeigu nukentėjote nuo sukčiavimo turėtumėte kuo greičiau pranešti EXCHANGELT ir policijai.

Teisės aktų reikalavimų, vartojamų sąvokų, specifinių terminų reikšmės.

Elektroninių pinigų sąskaita - yra skaitmeninė sąskaita arba paskyra, kurioje vartotojai gali saugoti ir valdyti savo elektroninius pinigus. Tai virtuali sąskaita, kuri leidžia atlikti elektroninius pinigų pervedimus, mokėti už prekes ir paslaugas, gauti mokėjimus, taip pat išimti pinigus iš sąskaitos arma įdėti pinigus į sąskaitą. Naudos gavėjas gali būti: tiesioginis savininkas – fizinis asmuo, kuris tiesiogiai, turėdamas didesnę kaip 25 proc. akcijų, pajų, įnašų ar (ir) balsų dalį juridiniame asmenyje, jį kontroliuoja; netiesioginis savininkas – fizinis asmuo, kuris kontroliuoja juridinio asmens (1) dalyvį (-ius) juridinį (-ius) asmenį (-is) (2), kuris turi didesnę kaip 25 proc. akcijų, pajų, įnašų ar (ir) balsų dalį juridiniame asmenyje (1), ir tokiu būdu netiesiogiai kontroliuoja juridinį asmenį; fizinis asmuo, kuris kitais būdais kontroliuoja juridinį asmenį, pavyzdžiui, turi teisę paskirti ar atšaukti juridinio asmens vadovą, priimti strateginio pobūdžio sprendimus; Elektroninių poinigų išleidimas - tai yra finansinė operacija, kai elektroninių pinigų įstaiga priima pinigus iš savo klientų ir išduoda jiems atitinkamą sumą elektroninių pinigų, pvz. klientui papildant sąskaitą grynais pinigais, arba gavęs pavedimą į savo elektroninių pinigų sąskaitą. Elektroninių pinigų išpirkimas - tai yra procesas, kuriuo metu klientas vykdo mokėjimo pavedimą iš savo elektroninių pinigų sąskaitos arba atsiima pinigus grynais pinigais. Politiškai pažeidžiami (paveikiami) asmenys (PEP) – fiziniai asmenys, kuriems yra arba per paskutinius 12 mėnesių buvo patikėtos svarbios viešosios pareigos, ir jų artimieji šeimos nariai arba artimi pagalbininkai. Artimieji šeimos nariai – sutuoktinis, asmuo, su kuriuo registruota partnerystė (toliau – sugyventinis), tėvai, broliai, seserys, vaikai ir vaikų sutuoktiniai, vaikų sugyventiniai. Artimas pagalbininkas - asmuo, kuris turi specialų ryšį su PEP, ir jų veiksmai ar interesai gali būti susiję su politiniu asmeniu ar jo/ar jos pareigomis. Artimas pagalbininkas - asmuo, kuris turi specialų ryšį su PEP, ir jų veiksmai ar interesai gali būti susiję su politiniu asmeniu ar jo/ar jos pareigomis. Kliento pažinimo /KYC (Know Your Customer) anketa yra dokumentas arba klausimynas, kuris naudojamas siekiant surinkti ir patvirtinti klientų identifikavimo duomenis ir kitą reikiamą informaciją kliento pažinimui su tikslu užkirsti kelią pinigų plovimui, sukčiavimui, teroristų finansavimui ir kitoms finansinėms nusikalstamoms veikoms.